Friday, September 08, 2006

prijs politie in Thailand

Met een gehuurde wagen reeds ik tussen khon kaen en udon tani, in de isaan provincie van Thailand. Normaal mag men 120 per uur rijden op de highways. Vermits de weg er niet zo denderend bijlag reed ik 100 per uur.
Pech een politie controle en uiteraard werd ik tegen gehouden. Nu mijn thais is niet echt schitterend dus was ik een beetje ongemakkelijk. De politie agent begint me uit te leggen dat ik toch wel snel reed en dat het niet echt te snel was maar toch snel. Hij was me aan het duidelijk maken dat ik iets moets geven. Blij er zo van af te komen geef ik hem 200 bath. De politieagent legt me dan uit dat mijn overtreding niet zo erg was en dat de prijs lager is dus heeft hij me 100 bath teruggegeven.
Pachtig toch eerlijk in de omkoperij !

stephane

0 Comments:

Post a Comment

<< Home